Öppen nominering till kommunvalet 2022!

Kandidera eller nominera nu!

Torsdag 2 september 2021

Med ett år kvar till kommunvalet 2022 öppnar nu Liberalerna i Mjölby portarna för befintliga och nya kandidater att anmäla sitt intresse av att vara med och bidra till partiet lokalt och Mjölby kommun i framtiden!

Du som känner att du har en syn på världen där människans frihet är viktig, samtidigt som vi tar hand om varandra, har troligtvis en liberal ådra i dig. Ta chansen att kliva fram och vara med oss andra positiva liberala krafter i en tid då allt fler faller för rädslans och orons väg. Vi tror på människan och individen. Vi tror på frihet. Vi tror på solidaritet. Vi tror på gemenskap. Just denna kombination gör oss till socialliberaler.

Kanske har du en vän, anhörig eller kollega som du tycker passar in i den här beskrivningen? Då kan du tipsa oss om den personen, eftersom vi är öppna och tillåter nomineringar utan medlemskap! Bara så kan vi bredda oss och vidga vyerna, samtidigt som vi bjuder in till delaktighet.

Ta chansen! Kandidera själv och/eller nominera någon du vill kunna rösta på i Liberalerna i Mjölby kommunvalet 2022!

Möjligheten är öppen under hela september månad! Under oktober pågår därefter arbete med dialog och kandidatpresentationer innan det under november hålls ett provval, där medlemmarna får lägga sina röster på kandidaterna. I december fastställs därefter listorna på ett medlemsmöte.

Ställ upp i valet 2022!

Tipsa om någon annan!