Skapa ett kulturhus i Kvarnparken

Lördag 3 september 2022

Kultur och fritid förgyller människors liv och gör ett samhälle attraktivt. Det är därför väldigt viktigt för oss i Liberalerna i Mjölby att det finns många olika kultur- och fritidsaktiviteter nära invånarna. En meningsfull fritid gör att vi mår bra, att vi får en bättre livskvalitet och motverkar kriminalitet.

Liberalerna i Mjölby vill fortsätta att satsa på kulturen. Tre extra miljoner tillkommer 2023 för att stärka och bredda utbudet på Kulturskolan. Den nya konsthallen i Mjölby är väldigt välkommen och har blivit mycket populär, men den nuvarande lokalen räcker inte till för allt gott som kan göras.

Därför har Liberalerna i Mjölby en idé om att utveckla konsthallen till ett kulturhus, där olika konstformer och aktiviteter kan samlas under ett tak. Vi tror att Kvarnparken som numera ägs av kommunen kan vara en bra plats att skapa en kulturell smältdegel där människor i alla åldrar kan mötas och skapa!

Läs mer om vad vi vill göra in om området kultur och fritid